Hur viktigt är det egentligen med igenkänning och hur påverkar det varumärket?
Vi har samlat tre betydelsefulla tips som hjälper er att bygga och stärka ert varumärke. 1. Tydlig avsändare och snabb […]
Läs merMotion Design – skapa liv till ditt varumärke
Idag ser vi motion design överallt även om vi inte alltid reflekterar över det. Innan jag började studera och lära […]
Läs merHur används AI inom marknadsföring?
Artificiell intelligens, AI, innebär stora förändringar och möjligheter för många branscher, inte minst inom marknadsföring. Med algoritmer, som fungerar som […]
Läs merPå riktigt eller en 3D-visualisering
Första gången jag såg en 3D-bild blev jag väldigt paff, jag trodde verkligen att det var ett fotografi. Efter det […]
Läs merInternetmarknadsföring: Hur fungerar det och hur kan det stärka din verksamhet?
Internetmarknadsföring är en vital del av den digitala marknadsföringsvärlden och gör det enklare för din målgrupp att välja just dig. […]
Läs merTonalitet — så hittar du rätt röst för ditt företag
Precis som människor har företag en unik röst och personlighet och sättet och vad vi väljer att kommunicera framhäver ofta […]
Läs merStick ut på LinkedIn
Idag finns det flera olika plattformar och appar som ditt företag kan marknadsföra sig på. En av dessa är LinkedIn, […]
Läs merTikTok – hur du skapar kreativt content
Idag finns det många olika appar och plattformar som du som företagare kan använda dig av. En utav de plattformar […]
Läs mer
Stärk ditt arbetsgivarvarumärke
–
5 snabba tips
Inspirerande ledare som ser potentialen hos sina medarbetare är såklart alltid nyckeln till ett bra arbetsgivarvarumärke. Företagskultur, motivation och image, […]
Läs merFinns den enda rätta byrån?
Reklambyrå, kommunikationsbyrå, designbyrå, contentbyrå, webbyrå. Listan kan göras lång. Vem gör vad och vad skiljer egentligen de olika byråerna åt? […]
Läs merÄr teknologi och information verkligen tillgänglig för alla?
Webben ger oss många möjligheter som vi inte hade förut, allt från att betala räkningar till att hitta kärleken. Webben är […]
Läs merFånga upp potentiella kunder med strategisk kommunikation i digitala kanaler!
Nyligen släppte Google Analytics sin nya version; Analytics 4. Vi har gjort en sammanfattning av några av de saker som […]
Läs merOptimera hemsidan. En dammvippa eller såg?
En hemsida är idag den mest självklara företagspresentationen. Alla företag har en, men kanske har den några år på nacken […]
Läs mer7 steg till en lyckad pressrelease!
1. Vilket budskap vill du förmedla? Innan du börjar skriva din pressrelease. Tänk till vad du vill nå ut med. […]
Läs merLångsiktig kommunikativ vadå?
När man pratar långsiktig kommunikativ strategi brukar det uppkomma blandade känslor. ”Vad är det ens?” ”Varför behöver vi en sån?” […]
Läs merPinterest? Oh, how Pinteresting!
Pinterest är en medieplattform som växer i raketfart. Idag har de över 320 miljoner aktiva användare varje månad, och det […]
Läs merSEO eller SEM – Vi förklarar skillnaden
95% av alla köp börjar med en informationssökning. SEO, SEM – po-tay-to, po-tah-to. Nja, det är lite mer komplicerat än så! […]
Läs merUX-design – hur du designar utifrån användaren
Att jobba med UX-design. Nästintill alla använder webben på något sätt idag. Kanske är det för att konsumera serier, hålla […]
Läs merVad är retargeting, och varför är det bra?
Att bli spammad av irrelevanta annonser eller påtvingad massa marknadsföring som inte är intressant känns tråkigt och uttjatat. Men att […]
Läs mer