
Tonalitet — så hittar du rätt röst för ditt företag
Precis som människor har företag en unik röst och personlighet och sättet och vad vi väljer att kommunicera framhäver ofta […]
Läs mer
Stick ut på LinkedIn
Idag finns det flera olika plattformar och appar som ditt företag kan marknadsföra sig på. En av dessa är LinkedIn, […]
Läs mer
TikTok – hur du skapar kreativt content
Idag finns det många olika appar och plattformar som du som företagare kan använda dig av. En utav de plattformar […]
Läs mer
Stärk ditt arbetsgivarvarumärke
–
5 snabba tips
Inspirerande ledare som ser potentialen hos sina medarbetare är såklart alltid nyckeln till ett bra arbetsgivarvarumärke. Företagskultur, motivation och image, […]
Läs mer
Finns den enda rätta byrån?
Reklambyrå, kommunikationsbyrå, designbyrå, contentbyrå, webbyrå. Listan kan göras lång. Vem gör vad och vad skiljer egentligen de olika byråerna åt? […]
Läs mer
Är teknologi och information verkligen tillgänglig för alla?
Webben ger oss många möjligheter som vi inte hade förut, allt från att betala räkningar till att hitta kärleken. Webben är […]
Läs mer
Fånga upp potentiella kunder med strategisk kommunikation i digitala kanaler!
Nyligen släppte Google Analytics sin nya version; Analytics 4. Vi har gjort en sammanfattning av några av de saker som […]
Läs mer
Optimera hemsidan. En dammvippa eller såg?
En hemsida är idag den mest självklara företagspresentationen. Alla företag har en, men kanske har den några år på nacken […]
Läs mer
7 steg till en lyckad pressrelease!
1. Vilket budskap vill du förmedla? Innan du börjar skriva din pressrelease. Tänk till vad du vill nå ut med. […]
Läs mer
Långsiktig kommunikativ vadå?
När man pratar långsiktig kommunikativ strategi brukar det uppkomma blandade känslor. ”Vad är det ens?” ”Varför behöver vi en sån?” […]
Läs mer
Pinterest? Oh, how Pinteresting!
Pinterest är en medieplattform som växer i raketfart. Idag har de över 320 miljoner aktiva användare varje månad, och det […]
Läs mer
SEO eller SEM – Vi förklarar skillnaden
95% av alla köp börjar med en informationssökning. SEO, SEM – po-tay-to, po-tah-to. Nja, det är lite mer komplicerat än så! […]
Läs mer
UX-design – hur du designar utifrån användaren
Att jobba med UX-design. Nästintill alla använder webben på något sätt idag. Kanske är det för att konsumera serier, hålla […]
Läs mer
Vad är retargeting, och varför är det bra?
Att bli spammad av irrelevanta annonser eller påtvingad massa marknadsföring som inte är intressant känns tråkigt och uttjatat. Men att […]
Läs mer