Motion Design – skapa liv till ditt varumärke
Idag ser vi motion design överallt även om vi inte alltid reflekterar över det. Innan jag började studera och lära […]
Läs merHur används AI inom marknadsföring?
Artificiell intelligens, AI, innebär stora förändringar och möjligheter för många branscher, inte minst inom marknadsföring. Med algoritmer, som fungerar som […]
Läs merPå riktigt eller en 3D-visualisering
Första gången jag såg en 3D-bild blev jag väldigt paff, jag trodde verkligen att det var ett fotografi. Efter det […]
Läs merInternetmarknadsföring: Hur fungerar det och hur kan det stärka din verksamhet?
Internetmarknadsföring är en vital del av den digitala marknadsföringsvärlden och gör det enklare för din målgrupp att välja just dig. […]
Läs merTonalitet — så hittar du rätt röst för ditt företag
Precis som människor har företag en unik röst och personlighet och sättet och vad vi väljer att kommunicera framhäver ofta […]
Läs merStick ut på LinkedIn
Idag finns det flera olika plattformar och appar som ditt företag kan marknadsföra sig på. En av dessa är LinkedIn, […]
Läs merTikTok – hur du skapar kreativt content
Idag finns det många olika appar och plattformar som du som företagare kan använda dig av. En utav de plattformar […]
Läs mer
Stärk ditt arbetsgivarvarumärke
–
5 snabba tips
Inspirerande ledare som ser potentialen hos sina medarbetare är såklart alltid nyckeln till ett bra arbetsgivarvarumärke. Företagskultur, motivation och image, […]
Läs merFinns den enda rätta byrån?
Reklambyrå, kommunikationsbyrå, designbyrå, contentbyrå, webbyrå. Listan kan göras lång. Vem gör vad och vad skiljer egentligen de olika byråerna åt? […]
Läs merÄr teknologi och information verkligen tillgänglig för alla?
Webben ger oss många möjligheter som vi inte hade förut, allt från att betala räkningar till att hitta kärleken. Webben är […]
Läs merFånga upp potentiella kunder med strategisk kommunikation i digitala kanaler!
Nyligen släppte Google Analytics sin nya version; Analytics 4. Vi har gjort en sammanfattning av några av de saker som […]
Läs merOptimera hemsidan. En dammvippa eller såg?
En hemsida är idag den mest självklara företagspresentationen. Alla företag har en, men kanske har den några år på nacken […]
Läs mer7 steg till en lyckad pressrelease!
1. Vilket budskap vill du förmedla? Innan du börjar skriva din pressrelease. Tänk till vad du vill nå ut med. […]
Läs merLångsiktig kommunikativ vadå?
När man pratar långsiktig kommunikativ strategi brukar det uppkomma blandade känslor. ”Vad är det ens?” ”Varför behöver vi en sån?” […]
Läs merPinterest? Oh, how Pinteresting!
Pinterest är en medieplattform som växer i raketfart. Idag har de över 320 miljoner aktiva användare varje månad, och det […]
Läs merSEO eller SEM – Vi förklarar skillnaden
95% av alla köp börjar med en informationssökning. SEO, SEM – po-tay-to, po-tah-to. Nja, det är lite mer komplicerat än så! […]
Läs merUX-design – hur du designar utifrån användaren
Att jobba med UX-design. Nästintill alla använder webben på något sätt idag. Kanske är det för att konsumera serier, hålla […]
Läs merVad är retargeting, och varför är det bra?
Att bli spammad av irrelevanta annonser eller påtvingad massa marknadsföring som inte är intressant känns tråkigt och uttjatat. Men att […]
Läs mer