brand
design
web
studio



Fasty
I samband med Fastys 50-årsjubileum togs ett helhetsgrepp om varumärkets visuella och kommunikativa uttryck. Genom en långsiktig kommunikativ strategi som genomsyrar både tonalitet, innehåll och visuellt manér har vi lagt grunden för en starkare och mer relevant närvaro. Som en del av jubileet tog vi även fram en film med temat 50 år, som lyfter Fastys resa och framtidstro. Ett sätt att fira historien med blicken framåt.
Hemsidan har fått en ny, modern design som speglar Fastys värderingar och nya grafiska riktning. Med ett nytt bildmanér, fräscha produktbilder, filmer från studio och ett flexibelt ikonbibliotek har det visuella uttrycket blivit mer pedagogiskt.
Vi har också tagit fram en tydligare struktur för sociala medier och nyhetsutskick – allt för att hålla ihop kommunikationen och skapa kontinuitet över tid. Resultatet blev en tydligare profil som lyfter fram Fasty och hur man från småländska Anderstorp levererar spännremmar till hela världen.
brand
design
web
studio